مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

سالن مشاهیر تراشه: MOS Technology 6581 (2)

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۱ ب.ظ

سالن مشاهیر تراشه: MOS Technology 6581 (2)

اگرچه تعدادی از ترکیب کننده های پیشرفته کنترل شده توسط میکرو رایانه در دسترس بودند ، از جمله تخته Super Sound که برای استفاده با سیستم VIP Cosmac طراحی شده است ، اما فناوری تولید صدا داخلی در رایانه های خانگی نسبتاً خام بود. یان جاه طلبی های بالاتری داشت. یانز در سال 1985 به اسپکتروم گفت: "من با سینت سایزرها کار کرده ام ، و می خواستم تراشه ای باشم که آهنگساز موسیقی باشد." مزیت بزرگ وی این بود که MOS دارای یک کارت تولیدی در سایت بود. این امکان آزمایش و آزمایش ارزان و سریع را فراهم می آورد: "Yannes گفت:" طراحی واقعی فقط حدود چهار یا پنج ماه طول کشید.

 

از نظر سخت افزاری ، آنچه 6565 SID را متمایز می کند ، کنترل فرکانس بهتر اسیلاتورهای داخلی آن و از نظر انتقادی ، راهی آسان برای برنامه نویسان برای کنترل آنچه معروف به پاکت صوتی است ، می باشد. رویکردهای اولیه برای استفاده از رایانه ها برای تولید آهنگ های موزیکال (با شروع آلن تورینگ توسط خودشان) صدایی تولید می کرد که یا خاموش یا با شدت ثابت مانند وزوز صدا بود. اما بیشتر سازهای موسیقی به این ترتیب کار نمی کنند: فکر کنید که چگونه یک نت پیانو می تواند به شدت و به آرامی برخورد کند ، و چگونه یک نت می تواند قبل از فروپاشی سکوت بماند. پاکت صدا چگونگی افزایش و افتادن یک نت را مشخص می کند. بعضی از سیستم ها اجازه می دهند که میزان صدا به عنوان نت تنظیم شود ، اما این برنامه برای برنامه ناخوشایند بود. Yannes ثبت های داده را در 6581 SID گنجانیده است بنابراین یک توسعه دهنده می تواند یک پاکت را تعیین کند و سپس آن را برای کنترل شدت به جای تراش قرار دهد ، نه اینکه شدت آن را با برنامه ریزی CPU برای ارسال دستورات کنترل صدا به عنوان یادداشت ها پخش کند (چیزی که چند توسعه دهنده نگران نمی کنند). برای تلاش)

 

عکس چهار کودک به دنبال یک صفحه نمایش کامپیوتر Commodore است.

عکس: کارل استایلد / اتحاد تصویر / گتی ایماژ

این 80s Vibe: میلیون ها کامپیوتر کامودور 64 کامپیوتر فروخته شد. صدای متمایز تراشه SID کامپیوتر توسط آهنگسازان مدرن "چیپتون" جایزه می گیرد.

تراشه SID دارای سه کانال صوتی است که می توانند همزمان با استفاده از سه شکل موج اصلی ، به علاوه یک شکل موج چهارم "سر و صدا" پخش کنند که بسته به فرکانس ، صدای نویز ساکن را ایجاد می کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۱ ب.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی