مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

مسابقه به سمت اطلاعات Yottabyte قسمت اول

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ب.ظ

 

Yotta، yotta، yotta - این پیشوند یونانی است که ما به زودی نیاز به توصیف گستره ای از آرشیو داده های ما - yotta، yotta، yotta

یک بار یک بار، اطلاعات تنها در داخل مغز انسان سپرده شد، و برادران باستانی می توانند ساعت ها را به یاد داستان های درگیری ها و فتح ها سپری کنند. سپس ذخیره داده های خارجی اختراع شد.

 

سیلندرهای کوچک و قرصهای کوچک که در Sumer حدود 5000 سال قبل اختراع شده بودند، اغلب فقط یک دویست شخصیت سیلیکونی داشتند که معادل چند صد بات (102 B) بود. Oresteia، سه گانه تراژدی یونانی توسط Aeschylus (قرن پنجم قبل از میلاد)، به حدود 300،000 B (105 B) می رسد. برخی از سناتورهای ثروتمند در رم امپراتوری دارای کتابخانه هایی بودند که صدها کتیبه را در اختیار داشتند و یک مجموعه بزرگ دارای حداقل 108 ب (100 مگابایت) بود.

 

یک تغییر رادیکال با چاپگر یوهانس گاتنبرگ با استفاده از نوع متحرک به دست آمد. در سال 1500، کمتر از نیم قرن پس از چاپ، چاپگرهای اروپایی بیش از 11،000 نسخه جدید کتاب را منتشر کرده اند. ظهور فوق العاده چاپ با سایر اشکال اطلاعات ذخیره شده پیوست. ابتدا نمرات نقاشی، نقاشی، نقاشی و نقاشی های دیواری به دست آمد. سپس، در قرن نوزدهم، عکس ها، ضبط صدا و فیلم ها آمدند. کارهای مرجع و دیگر کمپین های آماری که به طور مرتب منتشر شده در قرن بیستم به پشت حالت های جدید ذخیره سازی، به ویژه نوارهای مغناطیسی و پرونده های طولانی مدت رسید.

از دهه 1960، کامپیوترها دامنه دیجیتال سازی را به تصویربرداری پزشکی گسترش دادند (یک ماموگرافی دیجیتال [PDF] 50 مگابایت)، فیلم های متحرک (2-3 گیگابایت)، انتقال پول بین قاره ای و در نهایت ارسال ایمیل از اسپم (بیش از 100 میلیون پیام فرستاده شده در هر دقیقه) چنین اطلاعات ذخیره شده دیجیتالی به سرعت از تمام مواد چاپی پیشی گرفته است. نمایش ها و اشعار شکسپیر به 5 مگابایت معادل یک عکس با وضوح بالا و یا 30 ثانیه صدا با کیفیت بالا و یا هشت ثانیه از ویدئو با کیفیت بالا جریان است.

ادامه دارد


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ب.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی