مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

مهندسی سخت افزار

کامپیوتر سخت افزار

مسابقه به سمت اطلاعات Yottabyte قسمت دوم

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۴ ب.ظ

مسابقه به سمت اطلاعات Yottabyte قسمت دوم

 

بنابراین مواد چاپ شده به بخش حاشیه ای از ذخیره اطلاعات جهانی کل کاهش یافته است. تا سال 2000، تمام کتاب ها در کتابخانه کنگره به ترتیب 1013 ب (بیش از 10 ترابایت) بود، اما کمتر از 1 درصد کل مجموعه (1015 ب، حدود 3 پتابایت) بود که همه عکس ها، نقشه ها، فیلم و ضبط صدا اضافه شدند.

 

و در قرن 21 این اطلاعات همواره سریعتر تولید می شود. در آخرین بررسی داده های تولید شده در هر دقیقه در سال 2018، Domo [PDF]، یک سرویس ابری، بیش از 97،000 ساعت ویدئو را که توسط کاربران Netflix پخش شد، نزدیک به 4.5 میلیون ویدیو در YouTube تماشا کرد، فقط بیش از 18 میلیون درخواست پیش بینی شده در آب و هوا کانال، و بیش از 3 quadrillion bytes (3.1 petabytes) از دیگر داده های اینترنتی که تنها در ایالات متحده استفاده می شود. تا سال 2016، میزان تولید داده های سالانه جهانی 16 برابر ZB (zettabyte 1021 B) پیشی گرفته است و تا سال 2025 انتظار می رود که آن را با مقدار دیگری افزایش دهید یعنی حدود 160 ZB یا 1023 B باشد. Domo، تا سال 2020، 1.7 مگابایت داده ها در هر ثانیه برای هر یک از نزدیک به 8 میلیارد نفر در جهان تولید خواهد شد.

 

این مقادیر به برخی از سؤالات واضح منجر می شود. فقط یک مقدار از سیل داده ها می تواند ذخیره شود، اما کدام بخش باید باشد؟ چالش های ذخیره سازی واضح است حتی اگر کمتر از 1 درصد از این جریان حفظ شود. و برای هر چیزی که ما تصمیم به ذخیره آن داریم، سوال بعدی این است که چقدر باید داده ها حفظ شوند. ذخیره سازی برای همیشه نیازمند نیست، اما دامنه مطلوب چیست؟

 

بالاترین پیشوند در سیستم بین المللی واحدها yotta، Y = 1024 است. ما در طی یک دهه آن بایت های زیادی را داریم. و هنگامی که ما شروع به ایجاد بیش از 50 تریلیون بایت اطلاعات در هر فرد در هر سال، آیا هر گونه شانس واقعی برای استفاده موثر از آن وجود دارد؟ آسانتر است برای پیدا کردن پیشوند های جدید برای پایگاه داده های بزرگ از تصمیم گیری در مورد اینکه چقدر بزرگ به اندازه کافی بزرگ است. پس از همه، تفاوت های اساسی بین داده های انباشته، اطلاعات مفید و دانش آگاهانه وجود دارد.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۴ ب.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی